Monday, September 21, 2009

后遗症


心情好沉重
想起一些不开心的事了
对我来说不开心的事就是一些还没解决的事
每个问题总有解决的方法
总有一个让人甘心的答案
对于上次你的改变
我不甘心
因为我得不到一个满意的答案

一直以来我都以为自己很了解你
知道你要的是什么
自从那件事后
我对自己没了信心
也对别人不再有信心
包括你

这件事让我有了后遗症
从小就很难相信男生
觉得不应该什么事情都靠男生
现在的我
自从那件事后很难再对男生有兴趣
不知不觉中变回以前双性的我
是双性恋吗?
还是只是没力气再去相信男生了?
还是不敢再付出
觉得应该爱自己多一点?
无可否认
自己的确是一个双性恋的女生
现在的我
比较爱女生。。。
虽然我不想
因为家人的抗拒
现在
抗拒恋爱
也抗拒爱男生

我需要一个答案让自己安心
需要一个答案让我结束对你的疑惑

可以告诉我你有那么大改变的原因吗?
答案怎么难接受也无所谓
因为再难过的事我也熬过来了
我只要求坦白
好让自己安心

答案究竟是什么。。。


5 comments:

  1. Dont be upsad...you are struggling at the bottom of your life but then don't give up and keep climbing...one day you will walk away from sorrow and find your path!!

    This is the process that you must go through..although it is suffering and hard to accept but you have to!Be strong my friend!!

    If you got anything unhappy please share with your friend around you..talking to your friend can release your stress...

    Now you are still young and you can slowly seek for your beloved one..dont because of one time failure then you lose your confidence toward men..let the time cure your pain..now you can focus on your academic and school activities...this world is big and there are many thing waiting for you to discover it!!And now you just haven't met your Mr.Right!

    Remember that you are not alone!Wish you can find your Mr.RIght soon...

    ReplyDelete
  2. 虽然世上乌鸦一般黑,不过也不要打翻整艘船。
    不要相信男生,要相信男人。

    ReplyDelete
  3. TzeKit,
    每次都给与我很大的鼓励,真的很谢谢你。我已经没事了,不开心只是那一刻的感触,久了,不去想了,我想也没事了。
    我真的不是每次都想写不开心的事的,只是我不懂该把不开心的事发泄在哪里,我不想影响身边任何人,放在心中也很难受,我只想把心情都写出来,虽然最后还是有点保留。呵呵。。。也许是要面子吧,我并不想把心赤裸裸的掏出来给别人看。相信依你以前认识的我根本都不是这样的一个人,对吗?
    我真的很好喔,你想太多了。不管怎样,还是谢谢你^^
    p/s:你的comment酱长好咩?

    Xin,
    相信谁都好,就是不能相信你!>.<

    ReplyDelete
  4. haha my comment not long actually..just i space bar too much ma..i wanna type in mandarin but lazy pin yin ma..i think write in mandarin will better but never mind la is the same also..

    Anyway hope you are still the one who i know last time..always be positive and happy ya

    ReplyDelete
  5. 哇,不需要这样的。万一我用Reverse Psychology的话你不是死得很惨?

    ReplyDelete